Nákup cez internet je pohodlný, rýchly a neraz i cenovo výhodnejší. Bohužiaľ, má aj svoje tienisté stránky. Viete, na čo by ste si mali dať pozor pri online nákupoch, a aké sú ich najväčšie riziká?
Malé alebo veľké
O číslo väčšie alebo o číslo menšie oblečenie, či topánky, to je asi najčastejší problém, s ktorým sa pri online nákupoch stretávame. Číslovanie oblečenia či obuvi môže byť rôzne a ak navyše kupujeme takýto tovar ako darček, omyl môže nastať veľmi ľahko. Ako sa týmto komplikáciám vyhnúť? Dopredu si overte, či daný e-shop ponúka možnosť bezplatnej výmeny zakúpeného tovaru.
Kedy dôjde?
Dodacia doba, to je nočná mora každého, kto nakupuje cez e-shopy. Slovíčka ako „garancia dodania do Vianoc“, sú síce pekné, no neraz nie úplne pravdivé. Nanešťastie, toto riziko nemáte ako ovplyvniť. Dodaciu dobu neovplyvňujú len samotný predávajúci, ale i dopravná spoločnosť. Jedinou šancou, ako sa vyhnúť nepríjemným prekvapeniam, je nákup cez e-shop, s ktorým máte pozitívne skúsenosti. Prvýkrát je to však vždy risk.
Rozbité hrnčeky a polámané detské hračky
Objednali ste si súpravu keramických šálok, no namiesto nej ste si rozbalili hromadu črepov „pre šťastie“? Áno, aj toto sa pri online nakupovaní stáva celkom často. V tomto smere však za stav tovaru zodpovedá skôr prepravná spoločnosť, nie predávajúci, preto je potrebné situáciu riešiť priamo s ňou. Podobne ako v prípade dodacej lehoty, sa tomuto riziku nemáte ako na 100 % vyhnúť.
Riziká spojené s nákup zo zahraničných e-shopov
Nákup zo zahraničných e-shopov je vždy menším riskom. Povedzme, že ste zistili, že je daný obchod seriózny. Teraz vás však čaká ešte overenie ďalších dôležitých vecí. Najväčším rizikom pri objednávaní tovaru zo zahraničných e-shopov je dlhý čas jeho dodania, vysoká cena dopravy a nemožnosť jeho výmeny. Tieto informácie si môžete overiť priamym kontaktovaní obchodu, cez email či telefonicky, alebo si vyhľadajte fóra, kde sa reálni zákazníci vyjadrujú k týmto témam.